شناسه خبر:74318
1402/7/14 10:24:19

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: میانگین بارش در پهنه استان در نخستین بارش سال زراعی جاری برابر با ۳.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

 

حسین عابد با اشاره اینکه استان همدان نخستین بارش سال رزاعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در هفته دوم مهر تجربه کرد، افزود: بارش‌ها از عصر سه‌شنبه ۱۱ مهر آغاز شد و در اواخر وقت شب چهارشنبه ۱۲ مهر به اتمام رسید. این بارش عمدتا به صورت بارش باران و رگبار باران بوده است.

 

او تصریح کرد: در ابتدا سامانه بارشی بیشتر بخش جنوب و جنوب شرق استان را تحت تأثیر قرار داد سپس تمامی استان به جز شمال غرب استان را متأثر کرد.

 

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: روز دوشنبه ۱۰ مهر در برخی نقاط بارش کمتر از ۰.۱ میلی‌متر(اشتران) رخداد اما بسیار ناچیز بوده است.

 

عابد تصریح کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این سامانه جوی در برخی از ایستگاه‌های استان نظیر نهاوند ۷۶، قهاوند ۷۲، فامنین ۶۵، گل‌تپه ۵۸، همدان ۵۴ و ملایر ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

 

او گفت: به همین منظور اداره‌کل هواشناسی استان اقدام به صدور هشدار زرد دال بر وزش باد شدید و رگبار باران برای استان کرد. در بین ۱۰۳ ایستگاه هواشناسی استان همدان ۷۷ ایستگاه از ۱۵ میلی‌متر تا ۰.۱ میلی‌متر بارش را دریافت کردند که بیشترین مقدار در شمال شرق و جنوب شرق بارید.

شناسه خبر 74318