شناسه خبر:67640
1402/1/21 08:56:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین گفت: با توجه به قدیمی بودن و فرسودگی کشتارگاه دام این شهرداری، حجم کشتار روزانه و مصوبات کارگروه کشتارگاه دام این شهرستان در سال گذشته، برخی اصلاحات مورد نیاز در این مکان انجام و کشتارگاه نیمه صنعتی شد.

«وحید قاسمی» روز شنبه افزود: 30 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم، بهسازی و اصلاح کشتارگاه دام شهرداری خمین مصوب شد.
وی بیان کرد: پنج میلیارد ریال برای تجهیز این کشتارگاه به 820 مترمربع کف‌پوش بهداشتی و قابل شستشوی آسان هزینه شد.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین ادامه داد: با توجه به سنتی بودن عملیات کشتار به‌ویژه در دام‌های سنگین، این عملیات از حالت سنتی با خرید و نصب تجهیزات و منصوبات مورد نیاز به حالت نیمه صنعتی تبدیل شد.
قاسمی اظهار کرد: با نصب تجهیزات، تمام فرآیندهای کشتار به صورت 100 درصد توسط سیستم ریلی انجام می‌شود.
وی توضیح داد: سرزنی، پوست‌کنی، تخلیه محتویات شکم و شقه‌کردن به وسیله سیستم‌های پیشرفته و نوین و با دخالت حداقلی نیروی انسانی و روی ریل انجام می‌شود.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین افزود: برای خرید و نصب این تجهیزات، بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شد و عرضه گوشت به صورت کامل بهداشتی ارایه می‌شود که این مهم موجب رضایتمندی صنف قصابان شده است.
قاسمی بیان کرد: با توجه به اینکه در گذشته معدوم‌سازی لاشه دام‌های آلوده و یا دارای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در چاهک‌های حفاری شده انجام می‌شد، شهرداری خمین یک دستگاه لاشه سوز با ظرفیت یک‌هزار و 500 لیتر خریداری کرد و لاشه‌های معدومی در آن به صورت کامل سوزانده و از پراکندگی آلودگی جلوگیری می‌شد.

شناسه خبر 67640