شناسه خبر:67779
1402/1/24 09:30:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پنج هزار و 740 مجوز فعالیت در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته برای متقاضیان در شهرستان‌های مختلف این استان صادر شد.

نورالدین الیاسی روز سه شنبه اظهار کرد: سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد امروزه در کشورهای مختلف دنیا با توجه به زودبازده بودن و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر، دنبال می‌شود، این رویکرد در کشورمان نیز به‌ویژه در دهه 80 مورد توجه قرار گرفته و با توسعه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعالان این عرصه توانسته‌اند، مصولات خود را به فروش برسانند.
وی افزود: اهمیت توسعه مشاغل خانگی همچنین با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی می‌تواند در درآمدزایی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها تأثیر چشمگیری داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: این موضوع در استان نیز طی سال‌های اخیر پیگیری شده و دولت نیز حمایت‌های ویژه‌ای از فعالان این عرصه می‌کند، سال گذشته مجوز فعالیت برای پنج هزار و 740 مورد مشاغل خانگی اعم از ثبت محور و مجوز محور در استان صادر شد.
الیاسی تأکید کرد: یک هزار و 769 مورد از این تعداد پارسال موفق به دریافت تسهیلات شدند که مبلغ پرداختی به آنان 740 میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی استان ایلام در سال گذشته نیز یک هزار و 769 نفر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام برگزاری مستمر نشست‌های شورای عالی اشتغال را در هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول این حوزه مثمرثمر دانست و گفت: سال گذشته هفت جلسه این شورا برگزار شد.
الیاسی همچنین از برگزاری 77 مورد گشت مشترک با همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی در سال گذشته خبر داد.
استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش 580 هزار نفر جمعیت دارد که 395 هزار نفر در نقاط شهری و 184 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 67779