شناسه خبر:68724
1402/2/17 00:01:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: راه‌اندازی مراکز جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های فاقد مرکز از قبیل بدره، هلیلان و چوار از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

علی محمدی در نشست خبری با اصحاب و فعالان رسانه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته هلال احمر گفت: اصحاب رسانه به‌عنوان بازوی هر دستگاه خدمات‌رسان خصوصا جمعیت هلال احمر می‌توانند با همفکری‌های خوب و به‌موقع در خدمات‌رسانی‌های بیشتر کمک شایانی کنند.

وی افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی ازجمله جلوگیری از گرمازدگی بالای زوار در مرز بین‌المللی مهران در کنگره بزرگ اربعین حسینی با راه‌اندازی 52 تخت بستری و ریکاوری 523 نفر در شرایط سخت آب و هوایی صورت گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: برگزاری طرح‌های امداد و‌ نجات زمستانی، همچنین برگزاری طرح‌های نوروزی از دیگر اقدامات مهم جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

علیمحمدی در ادامه به برنامه‌های پیش رو در سال جاری نیز اشاره کرد و‌ گفت: احداث مجموعه تخصصی هلال احمر با امکانات ویژه چون دندانپزشکی، داروخانه با اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان با 540 متر زیر بنا می‌تواند در حوزه بهداشت و درمان مثمر ثمر باشد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های فاقد مرکز از قبیل بدره، هلیلان و چوار از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر استان ایلام است.

وی در پایان گفت: در راستای افزایش سلامت و رفع مشکلات حوزه سلامت زوار اباعبدالله (ع) در حوزه درمان خارج از کشور در شهر بدره استان عراقی همجوار با مرز بین‌المللی مهران پایگاه امداد و نجات با مدیریت پزشکان استان ایلام تشکیل شود.

شناسه خبر 68724