شناسه خبر:81123
1403/1/20 13:54:41

بر اثر فعالیت سامانه ناپایدار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه، باد شدید شامگاه یکشنبه شهرستان های غربی کرمانشاه را درنوردید که باعث خسارت به باغات شهرستان سرپل‌ذهاب شد.

فرماندار سرپل ذهاب روز دوشنبه  با بیان اینکه تندباد شب گذشته با سرعت ۶۸ کیلومتر شهرستان سرپل ذهاب را فرا گرفت، افزود: به ۱۰۰ هکتار از باغات میوه این شهرستان بر اثر ریزش محصولات سر درختی به میزان ۴۰ درصد خسارت وارد شد.

«صدرالله بابلی» افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال برآورد ارزش ریالی خسارات وارده به باغات شهرستان هستند که عمده آن گوجه سبز و هلو است که برای کشاورزانی که محصولات زراعی و باغی خود را بیمه کرده اند جبران خسارت خواهد شد.

از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل ذهاب، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار آن باغ است که سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات از آن برداشت می شود.

تندباد با سرعت ۷۶ کیلومتر قصرشیرین را درنوردید

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین نیز روز دوشنبه افزود: باورود سامانه ناپایدار به شهرستان قصرشیرین و تندباد و بارش باران، بیشینه سرعت وزش باد در این شهرستان مرزی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۱متر بر ثانیه معادل ۷۶کیلومتر بر ساعت رسید.

«امیرپرویز نجفی» افزود: دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین ۲۴درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۸ درصد است.

وی همچنین میزان بارش باران در شهرستان قصرشیرین را طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴.۲میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه تاکنون) ۳۵۹.۳ میلی متر باران در شهرستان مرزی قصرشیرین بارید.

مراد باباخانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین نیز به ایرنا گفت: تندباد در شهرستان قصرشیرین هیچ خسارتی نداشت و تنها برای دقایقی باعث قطع برق شد که با تلاش ماموران اداره برق به طور مجدد وصل شد.

شناسه خبر 81123