شناسه خبر:64304
1401/10/7 08:38:47
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام:

4.2 درصد رشد اقتصادی ایلام مربوط به حوزه بهره‌وری است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام گفت: 4.2 درصد رشد اقتصادی استان مربوط به حوزه ارتقای شاخص‌های بهره‌وری است.

امین دوست‌محمدی افزود: ارائه خدمات در استان ایلام 35 درصد نسبت به استاندارد کشوری گران‌تر است و این موضوع به سه حوزه آسیب عدم برون‌سپاری دقیق خدمات قابل واگذاری به بخش خصوصی، عدم هوشمندسازی خدمات قابل ارائه به مردم و متناسب نبودن تشکیلات دولت با نیروی انسانی برمی‌گردد که در هر سه بخش برنامه داریم که این حوزه‌ها بهسازی شود.
وی با بیان اینکه در تکالیف بودجه 9.6 رشد اقتصادی برای استان ایلام در نظر گرفته شده که از این میزان 4.2 درصد مربوط به ارتقای بهره‌وری است، گفت: در حوزه عمومی با خلأ که وجود دارد در حوزه شاخض‌های عمومی و اختصاصی در استان با یک پنجم خلأ عملکردی مواجه هستیم.
وی گفت: در حوزه‌های عمومی بحث متناسب‌سازی تشکیلات اداری دنبال می‌شود و ما به دنبال این هستیم که مسیر ارتقای شغلی افراد بر مبنای پست‌های سازمانی آن‌ها باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک باید در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، یادآور شد: اگر خدمات به‌صورت الکترونیک به مردم ارایه شود به طور قطع این امر منجر به کاهش فساد اداری نیز خواهد شد.
دوست‌محمدی در پایان بیان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات داده‌شده تقریباً 49 درصد منابع آبی استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که می‌طلبد با استفاده از ظرفیت‌های خالی، این سطح را به میزان قابل قبول برسانیم.

شناسه خبر 64304