شناسه خبر:78851
1402/11/8 11:19:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان و جمعی از مسئولان این شرکت که به منظور بازدید از سامانه گرمسیری و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی شهرستان مهران و ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وارد استان شده بودند با دکتر عباسی معاون اقتصادی دیدار و از طرفیت‌های استان بازدید کردند.

شهریار عباسی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در حوزه‌های مختلف، ایلام را یک استان با قابلیت ویژه برای توسعه سرمایه‌گذاری دانست و اظهار کرد: افتتاح سامانه گرمسیری و وجود دشت‌های حاصلخیز و همچنین وجود مناطق بکر گردشگری می‌تواند استان را به قطب کشاورزی و گردشگری تبدیل کند.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار و مسافران و توجه ویژه به اقتصاد اربعین، گفت: مجموعه تفریحی و پارک جنگلی چغاسبز شهر ایلام و روستای طولاب در بخش سیوان می‌توانند بعنوان پایلوت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل سامانه گرمسیری در استان و افتتاح آن در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور، ظرفیت لازم در دشت‌های تحت پوشش این سامانه برای ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت در شهرستان‌های مهران و دهلران وجود دارد که با توجه به وجود گمرک مهران، می‌تواند ظرفیت‌های صادراتی استان به کشور عراق از طریق مرز مهران را افزایش دهد.

وی در ادامه خواستار تجدیدنظر شرکت هواپیمایی ماهان از لغو پروازهای هفتگی این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام شد و گفت: با توجه به استقبال مردم استان و همچنین وجود شرکت‌های فعال نفتی و گازی در استان و مسافران و گردشگران عراقی، زمینه برای افزایش تعداد پروازهای این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این نشست با اشاره به تجدیدنظر در لغو پروازهای این شرکت در فرودگاه شهدای ایلام از حضور این شرکت برای سرمایه‌گذاری در دو بخش کشاورزی و گردشگری در استان خبر داد و اظهار کرد: مردم استان ایلام علاوه بر اینکه نقش مؤثری در دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از کیان اسلامی داشتند، میزبانان شایسته برای پشتیبانی از جنگ در سایر نقاط مرزی و مهمان‌نوازانی شایسته برای استقبال از رزمندگان بودند.

شناسه خبر 78851