شناسه خبر:23165
1399/3/21 23:12:41

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان توجه به علم بازاریابی را مهم‌ترین اصل در راستای عرضه صنایع دستی این استان عنوان کرد.

اسماعیل مریوانی روز گذشته در مراسم گرامیداشت روز صنایع دستی و تجلیل از برترین‌های این عرصه اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان و نخبگان حاضر در این مراسم، نشان از توانایی‌های استان در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و توانایی رقابت این بخش در کردستان با سایر استان‌های کشور دارد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه بازار عرضه و فروش صنایع دستی در سطح استان، کشور و خارج از کشور گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینه توسعه علم بازاریابی و افزایش توانایی فروش صنایع دستی توسط صنعتگران آماده همکاری و برگزاری کارگاه‌های تخصصی است و در این راستا از پیشنهادات و نظرات افراد خوش‌فکر، توانمند، خلاق و علاقه‌مند به توسعه صنایع دستی استان استقبال می‌کند.

مریوانی به شهرت و سابقه طولانی برخی استان‌های کشور در زمینه تولید صنایع دستی اشاره کرد و افزود: کردستان با وجود هنرمندان، نخبگان و جوانان خلاق، توانسته در زمره استان‌های موفق در بخش صنایع دستی کشور قرار گیرد و این موضوع جای بسی خرسندی است.

وی بر لزوم راه‌اندازی موزه ویژه نگهداری و نمایش آثار فاخر صنعتگران و هنرمندان کردستانی در آینده اشاره کرد و گفت: خسارات‌های وارده به صنایع دستی و صنعتگران استان، جمع‌بندی و احصاء شده و به مراجع ذی‌صلاح نیز جهت اتخاذ تصمیم و حمایت لازم ارسال شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان با تأکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید و عرضه صنایع دستی در استان افزود: تشکیل تعاونی‌ها، شرکت‌های صنایع دستی، حضور و مشارکت مستمر صنعتگران، هنرمندان و نخبگان در این تعاونی‌ها به‌منظور نیل به هدف تکمیل این زنجیره، امری ضروری و لازم است.

وی در ادامه به برگزاری مراسم ویژه در سال‌های آتی برای گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: امسال به‌دلیل شروع ویروس کرونا نتوانستیم آن طور که باید برنامه‌ای ویژه برای صنعتگران و فعالان این حوزه برگزار کنیم.

در ادامه خسرو قاضی‌زاده سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان نیز ضمن تبریک این روز به تمامی صنعتگران و فعالان صنایع دستی استان اظهار کرد: نخبگان بخش صنایع دستی استان، همواره یکی از بازوان توانمند معاونت صنایع دستی در زمینه معرفی و ترویج این هنر و صنعت در استان و در سطح کشور بوده است.

معاونت صنایع دستی استان ضمن تقدیر از تمامی فعالان و هنرمندانی که به نحوی اکنون جای آن‌ها در این جمع خالی است، افزود: در سال جاری سعی بر توسعه بازارهای فروش هم در داخل و خارج کشور داریم که امید است دراین مسیر، مثل همیشه صنعتگران و هنرمندان، اداره کل استان را یاری دهند.

در ادامه هر کدام از هنرمندان و کارشناسان حاضر با بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه توسعه صنایع دستی استان از همکاری‌ها و حمایت‌های اداره کل تشکر کردند و در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر، هدیه و گل از 12 هنرمند حاضر و کارشناسان معاونت صنایع دستی استان تقدیر شد.

شناسه خبر 23165