شناسه خبر:67209
1401/12/23 10:24:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از سرمایه‌گذاری در تولید داروهای دانش‌بنیان توسط کارخانه فولاد خبر داد.

ظهر روز گذشته محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان و حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره کارخانه فولاد دیدار کردند.
   بیمارستان 1000 تختخوابی همدان به‌زودی محقق می‌شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: همدان جزء دانشگاه‌های برتر کشور است و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با فعالیت‌های درخشان توسط دکتر مجذوبی گام‌های مؤثری در حوزه سلامت برمی‌دارد.
حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه توفیقات قابل توجهی ازجمله بیمارستان یک‌هزار تختخوابی با همت دانشگاه علوم پزشکی همدان داریم، گفت: در پروژه‌های عظیم سطح استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.
وی خاطر‌نشان کرد: در سال‌های آینده همدان جزء ظرفیت‌هایی است که به بالندگی خاص در کشور می‌رسد و ازنظر زیرساخت‌های طرح‌های نوین استان شاخص خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت شرکت فولاد با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، اظهار کرد: باید با مشارکت سرمایه‌گذار و دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان برای تولید مواد دارویی نوین و داروهای گیاهی برنامه‌ریزی شود.
   اختصاص 50 هزار متر مربع زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری سلامت
محمدمهدی مجذوبی از اختصاص 50 هزار مترمربع زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری سلامت با تعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری سلامت برای همیاری در احداث شرکت دارویی و تسریع در فرآیند تولید دارویی داروهای نوین و داروهای گیاهی درنظر گرفته می‌شود.
وی هدف اصلی را رشد و توسعه فناوری سلامت در سطح منطقه و استان عنوان کرد و گفت: این موضوع با کمک خیرین ایجاد می‌شود و همدان ظرفیت خوبی برای خودکفایی در محصولات دارویی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ابراز امیدواری کرد در تولیدات دارویی از ظرفیت خیرین به‌عنوان سرمایه‌گذار اجتماعی در کنار تعامل با پژوهشگران و فناوران منطقه و کشور بهره‌ برده شود.
وی مطالباتی را در مورد تولید گرانول‌ها به‌عنوان طرحی نوین برای رفع نیاز بیماران جامعه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه خواستار شد.
مجذوبی با ارائه توضیحاتی در مورد پروژه‌های مرکز جامع سرطان، مرکز جامع سلامت مناطق، پایگاه فوریت‌ها و بیمارستان‌ها که توسط خیرین ایجاد شده است، گفت: شرکت‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی با دانشگاه مشارکت داشته باشند.

شناسه خبر 67209