شناسه خبر:67361
1401/12/27 09:47:11

سپهرغرب، گروه خبر: در همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به‌عنوان برترین‌ دستگاه حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه فناوری تجلیل شد.

مصطفی حقیقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش بنگاه، فناوری و رشد اقتصادی که با حضور سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران و معاونان این مجموعه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، از شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به‌عنوان برترین‌ دستگاه حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه فناوری تجلیل شد.
وی افزود: این همایش با هدف هم‌افزایی فرابخشی و ملی و ایجاد ارتباط اثربخش میان بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها (پژوهشگاه‌ها) و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ضمن ابراز خرسندی، گفت: سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش به بیان رویکرد‌های جدید وزارت صمت در حوزه توسعه فناوری و نوآوری شامل مروری بر زیست‌بوم (کنسرسیوم‌های) توسعه فناوری اولویت‌دار پرداخت. همچنین محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رویکرد‌های جدید این وزارتخانه در حوزه توسعه فناوری و نوآوری را اعلام کرد. ضمن اینکه رویکرد‌های جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در حوزه توسعه فناوری و نوآوری توسط دهقانی فیروزآبادی تشریح شد.
وی ابراز کرد: در حاشیه برگزاری این همایش، توافق‌نامه همکاری میان سه مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور امضا شد.
حقیقی بیان کرد: نخستین توافق‌نامه میان وزارت صمت با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا شد که براساس آن، دو مجموعه تعهد دادند مبلغ چهار هزار میلیارد تومان در زمینه مشارکت‌های توسعه فناوری، تأمین کنند. همچنین در توافق‌نامه دیگری که به امضای طرفین رسید، مقرر شد مشارکت و پشتیبانی از شرکت‌های فنا‌وری و حمایت پژوهشی از شرکت‌های فناوری به‌طور کامل صورت گیرد، آن‌هم با حمایت کامل وزارت علوم در حوزه‌های پژوهش و آموزش؛ ضمن اینکه فرصت مطالعاتی، یکی از ابزار‌های حمایتی وزارت علوم در این توافق‌نامه است.
وی افزود: در این همایش توافق‌نامه‌های دیگری هم میان مجموعه‌های وزارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به امضا رسید.
حقیقی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی با هماهنگی که با وزیر محترم علوم داشته است، آمادگی خود را جهت همکاری با دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم جهت احداث کارخانه نوآوری به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری بین دو وزارتخانه اعلام می‌کند و توانایی پیشبرد سریع این پروژه را دارد.

شناسه خبر 67361