شناسه خبر:69643
1402/3/9 07:54:02

یک روزنامه عبری زبان به چالش‌های پیش روی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از عملیات موفقیت آمیز نیروهای حزب‌الله در خاک فلسطین اشغالی اشاره کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو با اشاره به چالش‌های پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: بعد از اوج گرفتن اعتراضات داخلی به دنبال اصلاحات قضائی کابینه نتانیاهو و تنش‌های پی در پی در کرانه باختری، مسئولان سرویس‌های امنیتی تمرکز خود را بر روی چهار چالش پیش رو گذاشته‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، ایران، حزب‌الله، بهبود روابط با آمریکا و ازسرگیری تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با عربستان از مهم‌ترین این چالش‌ها است. روابط میان رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا طی ماه‌های گذشته، شاهد تنش‌های زیادی بوده است.

بر اساس این گزارش، عملیات نیروهای حزب‌الله در منطقه «مجیدو» واقع در اراضی اشغالی، باعث شده سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی توجه ویژه به موضوع آمادگی حزب‌الله داشته باشد.

در این گزارش تاکید شده است که تهدیدات پی در پی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در کنار مانور نظامی اخیر این حزب و پیام‌های ارسالی از این مانور، بیانگر تداوم برنامه ریزی این حزب برای اجرای عملیات داخل اراضی اشغالی است.

اسحاق بریک، ژنرال سابق رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در گفتگو با معاریو با اعتراف به عدم آمادگی رژیم صهیونیستی در ورود به یک جنگ منطقه‌ای نسبت به احتمال افزایش تنش‌ها در جبهه‌های شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی، به ویژه احتمال درگیری با حزب‌الله هشدار داد.

بریک سخنان دوروز پیش هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی را حاکی از بروز رخ‌دادهایی درون ارتش رژیم صهیونیستی دانست که بیم و هراس ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به اقدامات دبیر کل حزب‌الله را به اثبات می‌رساند؛ اقداماتی که صهیونیست‌ها از آن بی‌اطلاع‌اند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 69643