شناسه خبر:69699
1402/3/9 12:37:13

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، گفت: معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی میتواند روابط دفاعی کشور را توسعه دهد و موجب تقویت بازدارندگی شود.

سردار سرلشکر محمد باقری با حضور در گردهمایی مسئولان وزارت امور خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانات کم نظیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارکنان وزارت خارجه، تصریح کرد: فرمایشات معظم‌له را می‌توان به عنوان نقشه راه سیاست خارجی کشور تعبیر کرد و در این مسیر با توجه به تغییر نظم جدید جهانی، محافل دانشگاهی و سیاست خارجی بیش از پیش باید به این موضوع حساسیت و توجه داشته باشند و با یک آینده پژوهشی عالمانه، مسیر آینده سیاست خارجی کشور را به درستی تدوین و ترسیم کنند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه تغییرات فراوانی در غرب آسیا در حال شکل گیری است، گفت: نظم جهانی در حال تغییر و در جهت تضعیف دشمنان انقلاب اسلامی است و این موضوع نیازمند در دست گرفتن ابتکار عمل و بهره گیری مناسب از فرصت‌هاست که بتوانیم سیاست‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را بهتر از گذشته دنبال و پیش ببریم.

وی توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایه که سیاست درست دولت فعلی نیز است را مورد تاکید قرار داد و افزود: به یاری خداوند متعال و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبردها و سیاستهای بومی و هر آنچه که برای دفاع کارآمد و پایدار از کشور ضرورت دارد با تمام توان و ظرفیت در برابر هرگونه تهدیدات آماده هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دستگاه سیاست خارجی در معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی به کشورهای دوست می‌تواند نقش بزرگ و مهمی را ایفا کند.

وی خطاب به سفیران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، گفت: معرفی و به اشتراک گذاشتن توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی میتواند روابط دفاعی کشور را توسعه دهد و موجب تقویت بازدارندگی شود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توسعه سطح روابط در حوزه‌های مختلف اعم از صادرات عمده تجهیزات دفاعی و نظامی و همچنین ابعاد آموزشی، رزمایش و انتقال عملی تجربه به دست آمده را دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه غربی‌ها و اروپایی‌ها هم به تغییر در نظم جدید جهانی اذعان دارند، گفت: جهان آینده جهانی متفاوت است و هندسه نظم جدید جهانی با ظهور چند قدرت جدید بخصوص در آسیا و در حوزه‌های مختلف در حال تغییر است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 69699