شناسه خبر:86539
1403/6/27 17:30:00
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

جبران کمبود 2700 نیروی معلم در همدان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از کمبود دو هزار و 732 نیروی معلم در استان خبر داد و گفت: توانستیم این کمبود را از نیروهای بازنشسته، اضافه‌تدریس شاغلین و دانشجومعلمان جبران کنیم.


رسول شیدایی از ثبت‌‌نام 319 هزار و 27 دانش‌آموز طی سال تحصیلی امسال در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: در کلاس‌های درسی کمبود معلم وجود دارد، اما توانستیم با استفاده از نیروهای بازنشسته، اضافه‌تدریس شاغلین و بخش محدودی بهره‌مندی از ظرفیت دانشجومعلمان،این کمبود را تا حدود زیادی جبران کنیم.
وی بیان کرد: به شکل محدود برخی کلاس‌ها خالی است که آن‌ها نیز تا شروع سال تحصیلی تکمیل خواهد شد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: درحال حاضر کمبود دو هزار و 732 نیروی معلم داریم که تقریباً این تعداد برای کلاس‌ها تأمین شده و تعداد بسیار محدودی باقی مانده است.
وی از بازنشستگی 880 معلم طی امسال خبر داد و افزود: امسال یک‌هزار و 700 نفر مشمول بازنشستگی بودند که تعدادی می‌مانند و ادامه خدمت دارند و حدود 880 نفر بازنشسته شدند.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون 860 نفر ورودی از طریق تعهد دبیری و آزمون ورودی ماده 28 داشتیم، عنوان کرد: حدود 400 نفر هم نیروی کیفیت‌بخشی داریم که هنوز ابلاغ نشده و عنوان شده تا آخر هفته ابلاغ می‌شود.
شیدایی با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی پیگیریم هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند، گفت: گذر تحصیلی از پایه ششم به هفتم و نهم به دهم بررسی می‌شود تا نفر به نفر مشخص شود کجا ثبت‌نام کرده‌اند و کسی از تحصیل باز نماند.

شناسه خبر 86539