شناسه خبر:70715
1402/4/6 08:19:41
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

پرداخت حدود 17 میلیارد تومان مطالبه داروخانه‌های استان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 16 میلیارد و 900 میلیون تومان بابت مطالبات داروخانه‌های استان همدان پرداخت شد.

فریبرز نیاستی از تسویه مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان همدان خبر داد.
نیاستی گفت: تمامی مطالبات داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران اعم از هزینه‌های مرتبط با طرح دارویار و نیز سهم سازمان تا پایان خردادماه سال جاری به مبلغ 16 میلیارد و 900 میلیون تومان تسویه شد.
وی با اشاره به اینکه همه داروخانه‌های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: درحال حاضر 263 داروخانه در سطح استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و با توجه به اینکه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، ما باید از تمام توان و ظرفیت خود جهت پرداخت به‌موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده کنیم.
نیاستی یادآور شد: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان بیمه سلامت درخصوص استقرار سازمان الکترونیک و اجرایی شدن طرح ملی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی نه‌تنها در پرداخت‌های سازمان تسریع به‌‎عمل می‌آید، بلکه با سامان‌دهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه‌های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش‌ازپیش فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: در طول ادوار گذشته هیچگاه بیمه سلامت در پرداخت مطالبات تا این میزان موفق نبوده و همیشه تأخیرها چند ماه بود، اما در طول دو سال گذشته شرایط بهتری در پرداخت‌ها حاکم شده و پرداختی‌ها خوشبختانه به‌روز است. امیدواریم تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی منجر به ارتقای کیفیت خدمات سلامت و همچنین افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی استان، مراکز مذکور دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان شود.

شناسه خبر 70715