شناسه خبر:67797
1402/1/25 15:42:12
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

رودخانه‌های نهاوند درحال سیلابی شدن است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: با بارش‌های 24 ساعت گذشته آب موجود در رودخانه‌های نهاوند از حالت طبیعی فراتر رفته و نزدیک به سیلابی شدن است.

حمید پورحسینی روز پنجشنبه اظهار کرد: به دنبال دریافت هشدار زرد و پس از آن هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، بلافاصله به مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران دستور آماده‌باش داده شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سطح آب موجود در رودخانه‌ها افزایش یافته، از شهروندان خواسته شده از نزدیک شدن، اسکان و اتراق در کنار سدها، آبگیرها، حوزه‌های آبریز و رودخانه‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار کرد: برخی از پُل‌های موجود روی رودخانه‌ها از استحکام کافی برخوردار نیستند یا ارتفاع کافی و استاندارد را ندارند که باید از تردد روی این پُل‌ها نیز پرهیز شود.

پورحسینی افزود: درصورت تداوم بارش‌ها احتمال قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز نیز وجود دارد؛ با این وجود مدیریت بحران استان از آمادگی لازم برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان نیز با اشاره به بارش باران طی 24 ساعت گذشته در نقاط مختلف استان، اعلام کرد: بیشترین بارش‌ها طی این مدت در شهرستان نهاوند با 71 میلی‌متر گزارش و ثبت شده است.

شناسه خبر 67797