شناسه خبر:69384
1402/3/2 09:41:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از افزایش درصد پُرشدگی سدهای استان به بیش از 66 درصد خبر داد و گفت: آورد سدهای کرمانشاه از ابتدای سال آبی جاری تا کنون بیش از یک میلیارد مترمکعب بوده است.

محمودرضا شهلایی، از آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان یاد کرد و افزود: هم‌اکنون از ظرفیت یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعبی 12 سد مخزنی استان، بیش از 893 میلیون مترمکعب آن پُر و 457 میلیون مترمکعب خالی است.
وی درصد پُرشدگی سدهای استان را بیش از 66 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته با ذخیره 855 میلیون مترکعبی و پُرشدگی 63 درصدی، وضعیت بهتری داریم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیشترین ذخیره سدهای استان را به ترتیب مربوط به داریان و گاوشان دانست و عنوان کرد: سد تنگ حمام نیز تنها سد استان بوده که در حالت سرریز قرار دارد.
شهلایی آورد سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه 1401) تاکنون را یک میلیارد و 87 میلیون متر مکعب عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین میزان آورد مربوط به سد داریان بوده است.
وی گفت: بارش‌های خوب بهاری که داشتیم به بهبود ذخیره و آورد سدهای استان کمک کرده و امکان افزایش بیشتر ذخیره سدهای کرمانشاه هم وجود دارد، زیرا هنوز بخشی از رواناب بارش‌ روزهای گذشته وارد سدها نشده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهبود ذخیره سدها به معنی نبود بحران کم آبی نیست، اظهار کرد: چنانچه در فصل گرمای پیش‌رو مدیریت مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی را نداشته باشیم، با چالش مواجه خواهیم شد.

شناسه خبر 69384