شناسه خبر:70879
1402/4/11 09:27:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در قالب طرح قراردادی عملیات تعریض، تعمیر و ایمن‌سازی 56 دستگاه پل، در سطح محورهای مختلف این استان انجام شد.

سید زاهدین چشمه‌خاور روز شنبه اظهار کرد: به‌منظور صیانت، ارتقای ایمنی و تسهیل تردد، طرح تعمیر، تعریض و ایمنی‌سازی 56 دستگاه پل جاده‌ای در استان ایلام اجرایی شد.
وی افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده و اولویت‌بندی‌ها، طرح تعمیر، تعریض و ایمن‌سازی پل صلواتی مهران و راه‌های طرفین، پل کنجانچم مهران مسیر ایلام- مهران 9 دستگاه، محور آبدانان- مورموری 6 دستگاه، آبدانان دره‌شهر سه دستگاه انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: همچنین تعمیر پل بزرگ چنارباشی در شهرستان ایلام، همچنین تعمیرات اساسی در پل سرچم دهارون در بخش بولی، تکمیل پل روستای قبله از توابع بخش بولی شهرستان چوار، تعریض 6 دستگاه پل محور مهران- دهلران و تعمیرات اساسی 20 دستگاه پل و شبکه در سایر نقاط ارتباطی استان در طی سال جاری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است.
چشمه‌خاور یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای تکمیل این پروژه‌ها از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و به‌صورت امانی انجام‌شده است.
وی با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام در سال جاری، گفت: در حال حاضر عملیات نصب 40 هزار تابلو در مسیرهای مواصلاتی استان نصب و عملیات نصب پنج هزار عدد تابلو دیگر نیز تا قبل از ایام اربعین انجام می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ایلام از اجرای قرارداد 20 میلیارد تومانی خط‌کشی راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: تا قبل از ایام اربعین پیش‌رو در بخش‌های مختلف راهداری چون خط‌کشی، روکش آسفالت و نصب علایم در محورهای حمیل- ایلام- مهران و مسیر قلاجه- ایلام- مهران پروژه‌ها تکمیل شده و پایان خواهند یافت.

شناسه خبر 70879