شناسه خبر:78729
1402/11/3 12:01:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: جامعه ورزش نقش کلیدی و تأثیرگذار در انتخابات یازدهم اسفندماه امسال (مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری) دارد.

حسن رضانیا روز دوشنبه در شورای تربیت بدنی و ورزش استان همدان اظهار کرد: قهرمانان، نشان‌آوران ورزش، پیشکسوتان و صاحب‌نظران ورزش در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و حضور پُرشور آن‌ها در انتخابات می‌تواند الگویی برای اقشار مردم به‌خصوص جوانان برای مشارکت حداکثری باشد.

وی بیان کرد: ورزشکاران باید علاوه‌بر حضور پُرصلابت خود در پای صندوق‌های گرفتن رأی، با تشویق آحاد مردم و خانواده‌ها وظایف دینی و ملی خود را ادا کنند.

رضانیا اضافه کرد: اعضای هیئت‌های‌ ورزشی استان همدان نیز می‌توانند در راستای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه، مردم را به حضور پُرشور در انتخابات ترغیب کنند.

وی با تأکید بر گسترش ورزش همگانی در سطح استان همدان، خاطرنشان کرد: باید دسترسی به اماکن ورزشی برای آحاد جامعه آسان و ارزان باشد و فرهنگ ورزش و تحرک در استان نهادینه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان افزود: نگاه مقام معظم‌ رهبری‌ به حوزه‌ ورزش، تکلیف را بر همگان مشخص کرده است که باید بیش از گذشته به این حوزه توجه شود.

وی خواستار تقویت امکانات ورزشی ادارات استان همدان شد و گفت: تأثیر ورزش در کاهش آسیب‌های‌ اجتماعی امری بدیهی است و هرچه توجه به این حوزه بیشتر شود، سلامت روانی و روحی مردم جامعه را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با اشاره به اضافه شدن 60 هزار متر مربع به سرانه ورزشی این استان، اظهار کرد: در تمام مناطق استان به‌ویژه در مناطق محروم ازنظر سرانه ورزشی، ازجمله فامنین و قهاوند، پروژه‌هایی تکمیل شد.

حقیقی با تأکید بر ترویج ورزش باستانی در استان، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون سه سالن باستانی در مریانج و نهاوند به بهره‌برداری رسیده و به‌زودی سالن باستانی فامنین نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دورافتاده‌ترین‌ روستاها نیز زمین‌های مینی‌فوتبال احداث شده، افزود: طی یک‌سال اخیر هفت زمین چمن مصنوعی در روستاهای استان احداث شده است.

این مقام مسئول با اشاره به رشد ورزش همگانی و قهرمانی، بیان کرد: در بحث ورزش‌های همگانی همدان جزء 9 استان برتر کشور بوده و هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان آزمونه (پایلوت) غرب کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اضافه کرد: در حوزه ورزش قهرمانی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی 18 ورزشکار کسب سهمیه داشتیم و کُشتی استان بعد از 12 سال در رتبه سوم مسابقات قهرمانی کشور قرار گرفت.

حقیقی با بیان اینکه در بحث تجهیز و تعمیرات اماکن ورزشی نیز اقدامات چشمگیری داشته‌ایم، یادآور شد: کف‌پوش سالن 6 هزار نفری سردار شهید سلیمانی همدان با اعتبار40 میلیارد ریال درحال تعویض است و چمن مصنوعی زمین چمن سردار شهیدشمسی‌پور نیز با 90 میلیارد ریال اعتبار نصب شده و آماده افتتاح است.

وی افزود: همچنین تعمیرات و تجهیز سالن‌های ورزشی تختی، فردوسی و زمین چمن ورزشگاه شهدای قدس در این مدت انجام شده است.

حقیقی با اشاره به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 160 میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت.

شناسه خبر 78729