شناسه خبر:84150
1403/4/9 18:18:14
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نهاوند:

بیش از 8 میلیارد ریال به منطقه گردشگری بام نهاوند اختصاص یافت

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نهاوند از اختصاص اعتبار هشت میلیارد و 800 میلیون ریالی برای ایجاد روشنایی و نورپردازی مسیر دسترسی منطقه نمونه تپه ابوذر (بام نهاوند) خبر داد.

محمد احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران از اختصاص اعتبار هشت میلیارد و 800 میلیون ریالی برای ایجاد روشنایی و نورپردازی مسیر دسترسی منطقه نمونه تپه ابوذر (بام نهاوند) خبر داد و اظهار کرد: تپه ابوذر یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نهاوند است که در راستای تکمیل زیرساخت مناطق نمونه گردشگری، اجرای روشنایی و نورپردازی جاده دسترسی به منطقه نمونه ابوذر انجام شد.

وی ادامه داد: طرح توسعه تپه ابوذر با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار شهرداری و میراث‌ فرهنگی نهاوند قرار دارد که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و اجرای طرح گردشگری، جاذبه این منطقه به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری نهاوند چند برابر می‌شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان نهاوند یادآور شد: 26 میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای ایجاد زیرساخت گردشگری در سراب فارسبان نهاوند از سوی این اداره‌ کل هزینه شده است.

احمدی اظهار کرد: با توجه به نبود متولی مشخص، برخی از این زیرساخت‌ها تخریب شده‌اند و بنابراین به‌منظور رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام تابستان تعیین متولی مشخصی برای نگهداری از زیرساخت‌های این سراب ضروری است.

طرح بام نهاوند در شمال شرق نهاوند و در فضایی به مساحت 120 هکتار در تپه ابوذر طی دو فاز اجرا شده که برای اجرای فاز نخست آن نزدیک به 13 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شهرستان نهاوند به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب استان همدان قرار دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84150