شناسه خبر:86856
1403/7/8 14:01:00

وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با بیان اینکه نبود مجازات، رژیم صهیونیستی را تشویق به ارتکاب جنایت می‌کند، بر ضرورت «خویشتن‌داری به منظور جلوگیری از شکل‌گیری جنگ در منطقه» تاکید کرد.


«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود تأکید کرد که ریاض بر ضرورت برقراری ثبات در لبنان تأکید دارد و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا خویشتن‌داری کرده و از درگیری‌ در منطقه جلوگیری کنند.
طبق گزارش شبکه العربیه، فیصل بن فرحان گفت که تلاش‌های بین‌المللی در اجرای قانون بین‌المللی تضعیف شده است.
وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین افزود: ریاض جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند و فاجعه انسانی در غزه هر روز بدتر می‌شود.
او همچنین در سخنرانی خود اضافه کرد: از همه دعوت می‌کنیم که به ائتلاف بین‌المللی برای اجرایی کردن راهکار «دو دولتی» بپیوندند؛ چراکه باید اقدامات عملی برای ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل انجام شود.
وی درباره حملات رژیم صهیونیستی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تاکید کرد: ما به حمایت از آژانس آنروا ادامه می‌دهیم تا بتواند به ارائه خدمات خود ادامه دهد.
بن فرحان همچنین گفت: نبود هیچ مجازاتی اسرائیل را تشویق به نقض و تخلف از قوانین می‌کند و سستی جامعه بین‌المللی در زمنیه مقابله با تنش‌ها باعث تشدید آن می‌شود.
وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود درباره یمن نیز گفت: ما بر بازگشت صلح به یمن و حل و فصل مشکلات آن از طریق یک راه‌حل فراگیر و جامع تأکید داریم.
او همچنین گفت: عربستان بر امنیت و ثبات ناوبری در دریای سرخ تأکید دارد و مخالف تنش در این منطقه است.
فیصل بن فرحان درباره پرونده سوریه نیز اظهار کرد: عربستان خواهان ثبات و یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه است.
وزیر امور خارجه عربستان همچنین درباره بحران میان روسیه و اوکراین گفت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان تلاش‌هایی برای تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین انجام داده است.
این مقام سعودی در این باره اضافه کرد: عربستان آماده است تا برای صلح میان روسیه و اوکراین اقدامات بیشتری انجام دهد.
بن فرحان درخصوص پرونده هسته‌ای و روابط با جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد: ما به همکاری ایران با جامعه بین‌المللی در زمینه برنامه هسته‌ای و بالستیک آن چشم‌دوخته‌ایم.

شناسه خبر 86856