شناسه خبر:87768
1403/8/1 12:28:00

یکی از نمایندگان حزب‌الله در پارلمان لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که شروط خود را به لبنان دیکته کند، تاکید کرد اطمینان می‌دهیم که در روزهای آینده ابعاد بیشتری از قدرت مقاومت آشکار می‌شود و دشمن بیش از پیش شوکه خواهد شد.


ابراهیم الموسوی، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، به عملیات‌های پیشرفته‌ای که در چند هفته گذشته حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی انجام داده اشاره و اعلام کرد: موشک‌هایی که مقاومت اسلامی در لبنان شلیک می‌کند، برد بسیار بالایی دارند و می‌توانند دقیقاً به اهداف مورد نظر برسند.
الموسوی در گفتگو با المیادین درباره وضعیت میدانی جنگ با صهیونیست‌ها تاکید کرد: در روزهای آینده، چیزهای بیشتری از قدرت مقاومت آشکار خواهد شد که تاثیر آن علناً در توازن قوا روشن می‌شود. اطمینان می‌دهیم که دشمن در روزهای آینده، بیش از پیش از توانایی‌های مقاومت شوکه خواهد شد و ما برنامه‌ریزی‌ها، صبر و روش برخورد با اهداف را طبق زمانبندی خاص انجام می‌دهیم.
**اسرائیل در موقعیتی نیست که شروط خود را به لبنان و مقاومت دیکته کند
وی خاطرنشان کرد: ما هنوز در آغاز نبرد هستیم و دشمن در موقعیتی نیست که بخواهد شرایط خود را به ما دیکته کند.‌ ما هرگز اجازه نمی‌دهیم رژیم اشغالگر در موقعیتی قرار بگیرد که شروط خود را به مقاومت و لبنان دیکته کند.
این نماینده حزب‌الله تصریح کرد: اکنون رژیم اشغالگر بعد از مشاهده ثبات و استواری مقاومت، در حالت شوک بزرگی به سر می‌برد؛ زیرا تصور می‌کرد که بعد از ترور رهبران و فرماندهان حزب‌الله، مقاومت لبنان دیگر نمی‌تواند سر پا شود. البته شاید هر طرف دیگری جز حزب‌الله بود، دچار همین وضعیت می‌شد، اما ما توانستیم قابلیت‌های خود را مجدداً احیا کنیم.
ابراهیم الموسوی در ادامه خطاب به کسانی که روی پیروزی دشمن و شکست مقاومت لبنان حساب باز کرده‌اند، گفت: حزب‌الله بسیار ریشه‌دارتر از چیزی است که تصور می‌کنید و کسانی که به عنوان جاسوس و مخبر برای دشمن صهیونیستی کار می‌کنند، به زودی سرخورده و ناامید خواهند شد.
این نماینده مقاومت لبنان در پارلمان، درباره سفری که دیروز «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا به بیروت داشت، گفت: دغدغه و توجه اصلی حزب‌الله به میدان است و ما پرونده مذاکرات سیاسی را به آقای نبیه بری، رئیس پارلمان سپرده‌ایم و ایشان هم موضع لبنان را به درستی به طرف آمریکایی ابلاغ کرد.
وی افزود: آقای نبیه بری به فرستاده آمریکا تاکید کرد که اولویت ما آتش بس است؛ در حالی که هوکشتاین علناً درباره تغییر قطعنامه 1701 صحبت می‌کرد.
پیش از این منابع لبنانی گزارش دادند که نبیه بری به هوکشتاین گفته است که قطعنامه 1701 کاملا واضح و روشن بوده ونیازی به اصلاح ندارد و همه لبنانی‌ها بر سر اجرای دقیق این قطعنامه بدون هیچ تغییری، اتفاق نظر دارند. ایالات متحده باید به دنبال راهکارهایی برای توقف نقض قطعنامه 1701 توسط اسرائیل باشد و درباره اقدامات یک جانبه صحبت نکند.
این منابع گفتند که همچنین نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان هم به نماینده آمریکا گفته پیشنهادی که او می‌دهد مورد قبول هیچکس در لبنان نخواهد بود. همچنین هوکشتاین در لبنان برخی جملات را شنید، مبنی بر اینکه حزب‌الله معتقد است، اسرائیل در وضعیتی نیست که بتواند شروط خود را به لبنان تحمیل کند.
**علی فیاض: صهیونیست‌ها هیچگونه دستاورد میدانی نداشته‌اند
از سوی دیگر، «علی فیاض» نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان شب گذشته طی سخنانی درباره تحولات مربوط به نبرد با دشمن صهیونیستی، اعلام کرد که دوره آینده شاهد عملکرد پیشرفته بیشتری از سوی مقاومت خواهد بود و حزب‌الله توانسته همه ساختار رهبری و فرماندهی خود را با توجه به ادامه جنگ با ارتش اشغالگر، احیا کند.
علی فیاض در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بانک اهداف خود را در لبنان تمام کرده و کاری برای انجام دادن ندارد. این رژیم اکنون در یک معضل به سر می‌برد و طی 15 روز گذشته هیچ دستاورد میدانی نداشته است. استراتژی مقاومت مبتنی بر فرسایش ارتش صهیونیستی بوده و اجازه نمی‌دهد که این ارتش به ثبات برسد.
وی افزود: هرگونه تصمیم ارتش اشغالگر برای نفوذ زمینی به لبنان، نظامیان صهیونیست را زیر آتش مقاومت قرار می‌دهد و تلفات سنگینی به آنها وارد می‌سازد. ما از همه می‌خواهیم که به میدان توجه داشته باشند و از بازخوانی عجولانه اوضاع خودداری کنند.
این نماینده حزب‌الله در خصوص تلاش‌ها برای آتش بس گفت: مرحله رویارویی میدانی با دشمن صهیونیستی از مسیر اقدامات دیپلماتیک جداست و ما پایان دادن به تجاوزات دشمن اشغالگر و رسیدن به آتش بس را در اولویت می‌دانیم. صلابت مقاومت در مقابله با تجاوزات دشمن صهیونیستی، رکن اصلی موضع سیاسی دولت لبنان است و آنچه که صهیونیست‌ها اکنون در میدان انجام می‌دهند، هیچگونه نتیجه تاکتیکی ندارد.

شناسه خبر 87768