شناسه خبر:62052
1401/8/11 08:49:55

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه 120 ثانیه‌ای ساوه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

حسین محمودی‌فر از برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه 120 ثانیه‌ای خبر داد و بیان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی و روزآمد کردن دانش و مهارت‌های سینمایی، گسترش و جذب مخاطبان فیلم کوتاه و تقویت جایگاه فیلم کوتاه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: فراخوان این جشنواره در سال 1400 در دو بخش داستانی و مستند با موضوع آسیب‌های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر در استان‌های مرکزی، قم، البرز، همدان و قزوین داده و درنهایت 83 اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که پس از داوری 25 اثر به بخش مسابقه راه یافت.
محمودی‌فر در ادامه اظهار کرد: هنر اگر ماندگاری و تأثیر نداشته باشد، ارزش ندارد و اگر نتواند جامعه را به سوی رشد و آگاهی سوق دهد، هنری موفق نبوده است.
وی گفت: فیلم یک ویژگی دارد و آن ویژگی زبان گویا و راحت آن برای انتقال مفاهیم بوده که ازاین‌رو می‌توان از فیلم در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اعتقادی استفاده کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان اختتامیه دومین جشنواره فیلم منطقه‌ای کوتاه 120 ثانیه و محکوم کردن جنایت تروریستی داعش، اظهار کرد: آثار سینمایی، ویژگی خاص خود را دارد و اصلی‌ترین عنصر آثار هنری در این بخش داشتن مخاطب عام بوده و وابستگی حوزه سینما به تماشاگر است.
افشین حسینی افزود: در حوزه سینما باید زیرساخت‌ها بیشتر از گذشته فراهم شود تا هنرمندان علاقه‌مند بتوانند به تولید آثار عالی بپردازند.
حسینی تصریح کرد: تولیدکنندگان فیلم کوتاه 120 ثانیه به زیبایی‌شناسی و مفهوم‌سازی با نگاه ویژه‌ای پرداخته بودند که تأثیرگذاری و مفهوم‌سازی از ویژگی‌های بارز این هنر در ذهن مخاطب است.
وی افزود: با توجه به برگزاری چندین جشنواره استانی، منطقه‌ای و داشتن ظرفیت در شهرستان ساوه، بر برگزاری این جشنواره به‌صورت ملی تأکید داریم.
در ادامه هیئت داوران این جشنواره آقایان ابوالفضل جلیل، سیدموسی حسینی و مهدی فرقانی‌پور برگزیده‌های جشنواره را اعلام کردند.
هیئت داوران دومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه 6 اثر را شایسته تقدیر دانسته و لوح تقدیر و جایزه نقدی پنج میلیون ریالی را به فیلم داستانی گوشزد به کارگردانی آقای مهدی کشتکار از استان قم، فیلم داستانی زبان خوش به کارگردانی آقای اشکان پیری از شهرستان ساوه، فیلم داستانی حیات به کارگردانی آقای مسلم آقا کوچک از کرج، فیلم داستانی وقت نماز به کارگردانی آقای علی‌اکبر عسگری از استان قم، فیلم داستانی همبازی به کارگردانی آقای حسین هاشم‌پور از شهر اراک و فیلم‌های داستانی نمایش خیابانی و تناتو به کارگردانی خانم فرناز صفایی از شهرستان ساوه اهدا کردند.

شناسه خبر 62052