شناسه خبر:67268
1401/12/24 14:45:12

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت کاراته همدان گفت: کاراته‌کاران این استان در لیگ جهانی کاراته به میزبانی کشور ترکیه با کسب دو نشان برنز، خوش درخشیدند.

9الله‌کرم شهگل روز سه‌شنبه اظهار کرد: مسابقات لیگ کاراته وان سری آ به مدت سه روز به میزبانی قونیه ترکیه و با حضور یک‌هزار و 73 ورزشکار از 76 کشور جهان در بخش بزرگ‌سالان (بانوان و آقایان) برگزار شد.
وی اضافه کرد: مهدی شهگل، حمیدرضا اسماعیلی و رضا تقی‌خانی سه کاراته‌کا همدانی حاضر در این مسابقات بودند که به دو نشان برنز دست یافتند.
مهدی شهگل ورزشکار منفی 75 کیلوگرم کاراته همدان توانست مقابل منصور باترگالی از کشور قزاقستان به پیروزی برسد و نشان برنز را کسب کند.
وی ادامه داد: همچنین حمیدرضا اسماعیلی در وزن منهای 67 کیلوگرم در برابر رافائل دوارتی از پرتغال به برتری دست یافت و توانست به نشان برنز دست یابد.
دبیر هیئت کاراته همدان افزود: این رقابت‌ها در ارتقای رنکینگ کاراته‌کاها و نیز تجربه اندوزی بیشتر آن‌ها برای حضور در میادین مهم جهانی و آسیایی بسیار حائز اهمیت بود.
شهگل خاطرنشان کرد: حضور مستمر در رویدادهای ملی و بین‌المللی هدف‌گذاری اصلی هیئت کاراته همدان برای ارتقای سطح فنی و تجربه استعدادها است.
وی یادآور شد: اوایل ماه جاری نیز سه کاراته‌کا این استان به نخستین مرحله از مسابقات لیگ کاراته وان جوانان جهان به میزبانی شهر فجیره امارات اعزام شدند.
استان همدان دارای بیش از سه هزار کاراته‌کا فعال در رده‌های سنی مختلف است.

شناسه خبر 67268