شناسه خبر:67300
1401/12/24 16:13:20

سپهرغرب، گروه ورزشی: سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: استان کرمانشاه با توجه به اینکه دارای نژاد اصیل اسب کُرد است از اینرو از ظرفیت‌های بسیار خوبی در رشته سوارکاری برخوردار است.

«رضا زندی» روز سه‌شنبه در مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان کرمانشاه از این استان به عنوان دیار پهلوانان کشور یاد کرد و افزود: در بسیاری از رشته‌های ورزشی این استان قهرمانان و پهلوانان نامداری را به عرصه ورزش کشور معرفی کرده است که افتخارات زیادی را برای این مرز و بوم به ارمغان آورده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به دلیل توانمندی پرورش دهندگان آن می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد اظهار کرد: یکی از مهمترین مسایلی که باید مورد توجه هیئت سوارکاری این استان قرار بگیرد برنامه محوری است.
زندی، با بیان اینکه وجود نژاد اسب کُردی ظرفیت خوبی برای این استان است که باید رونق این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: دغدغه‌هایی در این استان در این رشته وجود دارد که هیئت جدید سوارکاری باید آنها را برطرف و از تولیدکنندگان در این عرصه حمایت کامل انجام دهد.
سرپرست فدراسیون سوارکاری با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر اقلیمی، توانمندی‌های بالایی در عرصه پرورش اسب و سوارکاری به ویژه در بخش استقامت دارد یادآور شد: برهمین اساس یکی از اعضای کمیته استقامت فدراسیون سوارکاری از استان کرمانشاه خواهد بود.
زندی گفت: یکی از اولویت‌های فدراسیون سوارکاری حمایت از تولیدکنندگان صنعت پرورش اسب است و در کنار آن فعال شدن همه فعالان سوارکاری در استان‌ها است که باید مورد توجه هیئت‌های سوارکاری قرار گیرد.
وی با اشاره به توجه به درآمدزایی و جذب اسپانسر در هیئت‌های استانی افزود: علاوه بر این فعال شدن حوزه آموزش مربیان و داوران، توجه به باشگاه‌های ورزشی و داشتن یک برنامه هدفمند از جمله خواسته‌های این فدراسیون است.
زندی تاکید کرد: این فدراسیون در کنار برنامه‌های خود نظارت جدی بر عملکرد هیئت‌های استانی را نیز با دقت مورد توجه قرار خواهد داد.
در ادامه این مراسم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز از سوارکاری به عنوان یک صنعت یاد کرد و گفت: صنعت پرورش اسب همواره جایگاه ویژه‌ای در این استان داشته و می‌تواند نقش مهمی نیز در اشتغال زایی داشته باشد.
«منوچهر حاتمی» افزود: اسب در فرهنگ مردم اقصی نقاط این استان دارای جایگاه خاصی است از اینرو برای فعال کردن رشته سوارکاری در آن باید همه ظرفیت‌های موجود در استان بکار گرفته شود.
وی اضافه کرد: از هیئت جدید سوارکاری استان کرمانشاه که پس از 9 ماه بلاتکلیفی امروز انتخاب شد انتظار می‌رود در کنار توجه به بحث آموزش نسبت به فعال ساختن هیئت‌های شهرستانی و برگزاری مسابقات توجه خاصی مبذول نماید.
به گزارش ایرنا، در مجمع انتخاباتی هیئت سوارکاری استان کرمانشاه، «ستار الماسی» با کسب حداکثر آرا به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید این هیئت معرفی شد.
در این مجمع همچنین «فرزاد رستمی» به عنوان خزانه دار، «عباس بابایی» به عنوان کارشناس خبره، «مزدا تیموری» و «مینا قادرپناهی» به عنوان اعضای هیئت رئیسه و «مختار لاوی » به عنوان بازرس انتخاب شدند و سیده آوات حیدری نتوانست آرای لازم برای تصدی این پست را در این مجمع اخذ کند.

شناسه خبر 67300