شناسه خبر:67647
1402/1/21 09:03:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کارخانه آلوده‌کننده رودخانه چناره در شهرستان چرداول موظف به نصب تصفیه‌کننده در مدت یک‌ماه شده است.

علیرضا محمدی اظهار کرد: این کارخانه واحد تولیدکننده خمیرمایه در شهرستان اسلام‌آباد واقع در استان کرمانشاه است که به‌تازگی فعالیت خود را از سر گرفته و فاقد سیستم تصفیه‌کننده است.
وی افزود: باتوجه به اینکه رودخانه چناره در پایین‌دست این کارخانه دچار آلودگی شده است، رایزنی و مکاتبات متعددی از سوی استانداران ایلام و کرمانشاه برای پیگیری منشا و رفع آلودگی‌ها صورت گرفت و همچین سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به این موضوع ورود کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: هفته گذشته یک جلسه متشکل از مدیران کل و معاونت‌های تخصصی محیط زیست استان‌های اسلام و کرمانشاه، دادستان و فرماندار شهرستان اسلام‌آباد برگزار و مقرر شد این واحد تولیدی در مدت یک ماه اقدام به نصب و راه‌اندازی واحد تصفیه‌خانه کند.
محمدی ادامه داد: همچنین فعالیت این کارخانه تا زمان راه‌اندازی تصفیه‌خانه و به منظور کاهش میزان پساب و آلودگی‌ها از دو نوبت به تک شیفت تقلیل یابد و با ایجاد یک حوضچه پساب کارخانه به سمت اراضی کشاورزی هدایت شود.
وی تأکید کرد: این پساب باتوجه به اینکه از تفاله مواد خوراکی چون چقندر قند استخراج می‌شود، مانعی برای آبیاری و استفاده اراضی کشاورزی ندارد.

شناسه خبر 67647