شناسه خبر:69214
1402/2/28 09:19:47

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: درآمدهای عمومی این استان در فروردین‌ماه امسال 59 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافت.

«نوربخش عسکری» روز چهارشنبه در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی در اراک افزود: درآمدهای عمومی این استان در این مدت به هشت هزار و 221 میلیارد ریال رسید.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی کارهای خوبی صورت گرفته و در راستای رفع دغدغه مردم در مورد درخواست پرداخت‌های نقدی توسط برخی پزشکان، وکلا و اصناف، پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و روند انسداد فرارهای مالیاتی با جدیت ادامه دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: مانیتورینگ معادن و رصد فعالیت‌های معدنی از دیگر اقدامات استان برای افزایش درآمدها است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
عسکری یادآور شد: سال گذشته 34 هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی گرفته شد که طبق قانون این مبلغ در راستای سلامت عمومی، بهبود حمل‌ونقل عمومی و رفع آثار آلایندگی صنایع با افزایش سرانه‌های فضای سبز و سرانه‌های ورزشی هزینه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان مرکزی به‌ویژه صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قِبال مردم، پیشرفت و آبادانی استان دارند، لازم است نسبت به انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه به استان اقدام کنند تا علاوه‌بر شکل‌گیری خدمات بازرگانی و اشتغال جوانان تحصیلکرده، تأثیر منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در توسعه و آبادانی استان مشهود شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: امسال با پیگیری مدیریت و مجمع نمایندگان استان و وزارتخانه‌های مربوطه، موضوع انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه شرکت‌ها و صنایع به استان انجام می‌شود.
عسکری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده تمام اختیارات لازم برای پرداخت وام بانکی به صنایع و واحدهای تولیدی به بانک‌های استان مرکزی منتقل شده که این خبر خوبی برای صنایع و شرکت‌های استان است که تمام عملیات‌های بانکی خود را با خدمات مناسب‌تر در استان می‌توانند دریافت کنند.

شناسه خبر 69214