شناسه خبر:69487
1402/3/4 09:16:04

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار خنجین گفت: بودجه شهرداری این شهر امسال نسبت به سال گذشته 115 درصد افزایش یافت.

«محسن آشناور» روز چهارشنبه افزود: بودجه شهرداری خنجین سال گذشته 68 میلیارد و 250 میلیون ریال بود که در بودجه امسال به 146 میلیارد و 950 میلیون ریال افزایش یافت.
وی بیان کرد: مقرر است از این میزان بودجه اختصاص‌یافته، 14 درصد در زمینه کالبدی و شهرسازی، 15 درصد در بخش محیط‌زیست و خدمات شهری، 10 درصد در بخش ایمنی و مدیریت بحران، 25 درصد در بخش حمل‌ونقل و ترافیک، 30 درصد در بخش خدمات مدیریت و 6 درصد در بخش فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.
شهردار خنجین اظهار کرد: اعتبار عمرانی این شهر نیز از رقم 42 میلیارد و 300 میلیون ریال به 85 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافت که این میزان اعتبار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش دارد.
آشناور درخصوص مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی شهرداری در سال جاری نیز گفت: جدول‌گذاری سه کیلومتر از معابر، اجرای سه هزار متر مربع سنگ‌فرش پیاده‌رو معابر، آسفالت معابر جدول‌گذاری‌شده، مرمت و بازسازی موزه حمام سنگی، تکمیل یادمان شهدای گمنام، ایجاد نیروگاه خورشیدی، احداث گلخانه شهرداری، راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی، پیگیری ایجاد زمین ورزشی روباز چمن مصنوعی و پیگیری تفکیک زمین‌های واقع در محدوده جنوب شرقی و جنوب غربی خنجین ازجمله اقدامات اولویت‌دار مدیریت شهری خنجین در سال جاری است.
وی بیان کرد: ازجمله اقدامات شهرداری در سال گذشته می‌توان به ارتقای درجه شهرداری، دریافت یک دستگاه بیل بکهو، آسفالت 25 هزار متر مربعی معابر، جدول‌گذاری دو کیلومتری معابر و افزایش سطح کشت باغ گل محمدی و نهال مثمر و همچنین اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی اشاره کرد.
شهر خنجین یکی از شهرهای شهرستان فراهان بوده و در فاصله 80 کیلومتری شمال اراک مرکز استان مرکزی واقع است.

شناسه خبر 69487