شناسه خبر:69627
1402/3/8 12:10:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال ساختمان جدید زنان اراک به بهره‌برداری برسد.

علیرضا امانی در حاشیه بازدیدخبرنگاران از پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان زنان اراک اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان سال جاری بیمارستان زنان و زایمان به ساختمان جدید منتقل شود.
وی تصریح کرد: ساختمان فعلی بیمارستان زنان به دلیل عمر بالا بسیار فرسوده شده و در شان مردم نیست که با روی کار آمدن دولت سیزدهم عملیات ساخت بیمارستان جدید شدت بیشتری گرفت و هم اکنون عملیات ساخت آن با سرعت در حال انجام است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان زنان و زایمان اراک به عنوان جایگزین بیمارستان آیت الله طالقانی از سال 92 آغاز شد، گفت: بیمارستان جدید با ظرفیت 96 تخت بستری در 7 هزار و 800 مترمربع زیربنا در چهار طبقه در حال احداث است.
امانی بیان کرد: ساختمان قدیمی دانشکده بهداشت اراک نیز در حال بازسازی است که پس از تکمیل بلافاصله تجهیز و به عنوان دانشکده توانبخشی و دانشکده دندانپزشکی به کار گرفته خواهند شد که در دانشکده دندانپزشکی 120 یونیت نصب می‌شود.
وی با بیان اینکه کار بهسازی ساختمان قدیمی دانشکده بهداشت با افزوده شدن 650 متر فضای جدید تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در حال حاضر عملیات بازسازی سبک، بهسازی اتاق‌ها، لوله کشی برای یونیت‌ها و آزمایشگاه‌ها در حال انجام است و از ترم جدید در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: پروژه بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یک ابر پروژه نیز با سرعت چشمگیری در حال احداث است، هم اکنون از 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و بخشی از تجهیزات نیز خریداری و وارد استان شده است.
امانی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این بیمارستان تا پایان سال جاری بعد از چندین دهه سپری شدن از عملیات شروع احداث، به همت دولت سیزدهم تکمیل، تجهیز و راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: تجهیز فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در بخش موتورخانه بیمارستان با مشکل مواجه شده که امیدواریم مشکل با سرعت برطرف و امسال به پایان برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر استان مرکزی با اجرای عملیات عمرانی 250 هزار مترمربع پروژه بهداشتی، درمانی، اورژانسی و... رتبه اول را در میزان و متراژ پروژه‌های در حال ساخت در بین استان‌های کشور دارد، خاطرنشان کرد: احداث پایگاه‌های اورژانس، فاز دوم پد اورژانس هوایی اراک از دیگر طرح‌های مهم درمانی استان است که با در دست پیگیری هستند.

شناسه خبر 69627