شناسه خبر:79861
1402/12/7 11:13:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز سرمایه‌گذاری استان مرکزی از صدور 2 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید در استان به ارزش یک میلیون و 609 هزار دلار خبر داد.

«سعید ملااسماعیلی» روز شنبه افزود: این طرح‌های سرمایه گذاری جدید خارجی در صنایع شیمیایی و پوشاک استان مرکزی مصوب شده که یک طرح با سرمایه‌گذار ایرانی، مقیم کشور آلمان در تولید «نانو کامپاند گرانول پلیمری» و یک طرح با سرمایه‌گذاری از کشور افغانستان در تولید پوشاک زنانه و دخترانه است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش 55 برابری سرمایه‌گذاری مصوب استان در سال جاری نسبت به سال گذشته، امید است شاهد تحقق کامل این میزان سرمایه‌گذاری و به کار گیری مطلوب آن در بخش‌های مختلف اقتصادی استان باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز سرمایه‌گذاری استان مرکزی گفت: 43 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی سال گذشته در این استان محقق شد.

ملااسماعیلی افزود: این منابع مالی در قالب پنج طرح از کشورهای امارات متحده عربی، چین و فیلیپین در زمینه تولید مکمل‌های تغذیه، تولید قاشق و چنگال، تولید مقره سرامیکی و تولید انواع رنگ محقق شده‌ است.

شناسه خبر 79861