شناسه خبر:82610
1403/2/27 00:25:45
مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان:

۲۰ کیلوگرم با رکوردهای جهانی فاصله داریم

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: وزنه‌برداران شاخص بانوان ما در مجموع حداقل ۲۰ کیلوگرم با رکوردهای جهانی و کسب سهمیه المپیک فاصله دارند.

کوروش باقری با اشاره به اینکه سال قبل در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان مدال طلا کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: یک و نیم سال دیگر و با همین ملی‌پوشان می‌توانیم فاصله خود را با سایر کشورهای مدعی جبران کنیم.

وی اضافه کرد: الهام حسینی ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان به یک قدمی سهمیه ورودی المپیک پاریس رسید و تنها کمتر از ۱۰ کیلوگرم کم آورد وگرنه جزو ۱۰ نفر برتر جهان بود.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در خصوص عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات کشوری همدان گفت: پدیده‌ای در مسابقات نوجوانان و جوانان در قهرمانی کشور همدان ندیدم و ملی‌پوشان قبلی بازهم توانستند با اختلاف روی سکو قرار بگیرند.

باقری افزود: اکثر نفرات از قبل شناخته شده بودند اما نفراتی دیگر را از این مسابقات مدنظر قرار داده‌ایم تا به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

وی در خصوص زمان برگزاری اردوی آماده‌سازی و انتخابی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان وزنه برداری بیان کرد: اکثر دختران تا خردادماه آزمون تحصیلی دارند و به همین دلیل اردوها را پس از دوره مدارس برپا و طی دو الی سه هفته ۱۳ نفر را برای مسابقات جوانان جهان، نوجوانان و جوانان آسیا و رقابت‌های بزرگسالان انتخاب می‌کنیم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با قدردانی از حمایت‌های فدراسیون وزنه‌برداری کشور، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ادامه داد: آینده‌نگری ما المپیک ۲۰۲۸ است و با این حمایت‌ها به طور قطع سهمیه کسب می‌کنیم.

باقری به وضعیت این رشته در سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: برخی از ادارات ورزش استان‌ها سالن‌های آقایان و بانوان را تفکیک کردند تا به راحتی بتوانند خانم‌ها هر ساعتی که نیاز بود، تمرین کنند.

وی افزود: برخی استان‌ها همچنان به‌دلیل کمبود امکانات سانس‌بندی شده‌اند اما نیاز است به این ورزش که روبه رشد بوده و افتخارات ارزنده‌ای دارد، توجه بیشتری شود.

وی افزود: امکانات خوبی در سطح کشور داریم به‌خصوص اینکه تجهیزات وزنه‌برداری در داخل به‌خوبی تولید می‌شود و در همین یکی دو سال آینده به طور کامل تأمین می‌شویم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با قدردانی از دیدگاه حمایتی فدراسیون از مربیان و وزنه‌برداران گفت: بانوان مربی به‌صورت دوره‌ای در کنار تیم ملی قرار می‌گیرند ضمن اینکه تعیین جوایز برای وزنه‌برداران و مربیان برتر انگیزه خوبی ایجاد کرده است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82610