شناسه خبر:86654
1403/7/2 15:08:00

در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، اجلاسیه شهدای ورزشکار این استان روز دوشنبه در سرسرای اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه برگزار شد.


در این اجلاسیه که با حضور جمعی از مسوولان، خانواده معظم شهدای ورزشکار، روسای هیئت‌های ورزشی و شماری از ورزشکاران برگزار شد؛ جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی گفت: فلسفه دفاع مقدس و رشادت‌ها و جانفشانی مردم ایران اسلامی در این دوران باید برای جوانان تبیین شود.
سردار پاسدار مسعود قنبری با بیان اینکه برگزاری هفته دفاع مقدس گاهی توسط برخی افراد به ویژه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مورد هجمه قرار می‌گیرد که چرا باید خشونت و جنگ را هرساله یادآور و برای گرامیداشت آن مراسم برگزار کرد افزود: باید وقایع جنگ و دفاع مقدس را که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است برای آنکه دشمن روایت‌های مورد نظرش را به نفع خود منتشر نکند با جهاد تبیین برای مردم بازگو کرد.
وی با انتقاد از مورد ملاک قرار دادن برخی مطالب کذب از دوران قبل از انقلاب در فضای مجازی یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد در حالی که در قبل از انقلاب به راحتی جزایر استراتژیک بحرین از ایران جدا شد.
سردار قنبری با اشاره به نفوذ خُرده فرهنگ‌های بیگانه در جامعه حتی در نحوه پوشش جوانان گفت: دشمن قصد دارد با فاصله انداختن بین ما و ارزش‌هایی که همواره مایه سربلندی و عزت ایران اسلامی شده است فرهنگ مبتذل غربی را جایگزین آن کند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر ترویج فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در جامعه افزود: متاسفانه جامعه ما شهدای خود را به خوبی نشناخته و با رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی که برای صیانت از کیان اسلامی انجام داده اند به خوبی آشنا نیستند از این رو هم مسوولان و هم خود خانواده‌های شهدا برای جبران این خلا در جامعه وظیفه خطیری برعهده دارند.
وی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه ریزی‌های دقیق در تلاش است همانند موریانه ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی ما را از بین ببرد یادآور شد: آنها با این اقدامات و طرح مسایلی مانند سند 2030 قصد دارد روحیه شهادت طلبی را از مردم ما گرفته و فرهنگ غربی را در بدنه آموزش و پرورش کشورهایی مانند ایران و دیگر کشورهای اسلامی جایگزین کند.
سردار قنبری در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدای گرانقدر نیازی به برگزاری اجلاسیه و یادواره ندارند گفت: برگزاری این گونه مراسم‌ها تلنگری است به ما تا بدانیم کجا ایستاده ایم و چگونه می‌توانیم به مسیر شهدا بازگردیم.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ادامه داد: شهدای ما جان عزیزشان را فدا کردند که کشور به دست بیگانه نیفتد و امروزه اگر ما نتوانیم آینده این کشور را در مسیر درست هدایت کنیم دشمن بدون شک آن را از مسیر انقلاب و ارزش‌های آن منحرف خواهد کرد.
جانشین فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه اجلاسیه شهدای ورزشکار استان پیش درآمدی برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه است افزود: در همین راستا دبیرخانه دائمی کنگره نیز دایر شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون بیش از 2 هزار و 300 یادواره شهدا و 30 اجلاسیه برگزار شده است، 370 مورد کتاب در دست انتشار است، 6 فیلم ساخته شده و یک سریال 26 قسمتی نیز در دست ساخت است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این اجلاسیه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اجلاسیه شهدای ورزشکار در استان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های شهداء به نسل جوان دارد و تلاش خواهد شد هرساله برگزار شود.
منوچهر حاتمی افزود: شهدای ورزشکار، انسان‌های بابصیرتی بودند که باوجود بهره مندی از توان جسمی توانستند بر حس دنیادوستی فایق آمده و با رسیدن به قله رفیع شهادت گوی سبقت را از دیگران بربایند.
وی برگزاری این کنگره و میزبانی از خانواده معظم شهدای ورزشکار را افتخاری بزرگ دانست و گفت: شهدای ورزشکار الگوی بسیار مناسبی برای جوانان و ورزشکاران استان هستند که باید از سیره زندگی و رفتاری آنها در ابعاد مختلف زندگی شان به خوبی بهره ببرند.

شناسه خبر 86654