شناسه خبر:87119
1403/7/15 17:50:00

شهردار سنندج از افتتاح پارک 10 هکتاری کژوان در آینده نزدیک در این شهر خبر داد و گفت: یکی از بزرگترین دیواره‌های صخره‌نوردی غرب کشور در این پارک احداث شده است.


سیدانور رشیدی، در مراسم تجلیل از روناک زمانی بانوی کوهنورد کردستانی که به هشتمین قله مرتفع جهان صعود کرده، اظهار کرد: صعود این بانوی ورزشکار به هشتمین قله جهان خدمتی به تاریخ شهر سنندج و استان کردستان است.
وی افزود: این بانوی کوهنورد با این صعود نشان داد بانوان منطقه کردستان در تمام حوزه‌ها از فرهنگ و هنر تا علم، تولید و ورزش توانمند بوده و حرف برای گفتن دارند.
شهردار سنندج با تأکید بر اینکه توسعه ورزش‌ به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم مورد توجه مدیریت شهری در سنندج است، تصریح کرد: در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.
رشیدی ادامه داد: معتقدیم همه مردم به‌ویژه جامعه ورزشی ما سزاوار بهترین خدمات هستند و باید با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود زمینه توسعه همه‌جانبه رشته‌های مختلف ورزشی را فراهم سازیم.
وی با بیان اینکه اولویت در زمینه توسعه ورزش‌ در شورا و شهرداری سنندج توسعه ورزش‌های همگانی است، عنوان کرد: در کنار ورزش‌های همگانی از توجه به توسعه و حمایت از سایر ورزش‌های حرفه‌ای و تخصصی هم غافل نبوده و کارهای خوبی در این حوزه انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: در کنار ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در پارک‌ها در احداث و بهسازی پیاده‌روها، معابر و غیره نیز استانداردهای لازم مد نظر قرار گرفته که نقش مهمی در سهولت پیاده‌روی که خود نوعی ورزش است، برای اقشار مردم به‌ویژه سالمندان داشته است.
*احداث 6 گذر ورزش در سنندج
این مقام مسئول با اشاره به اجرای 186 هزار مترمربع مناسب‌سازی معابر در 6 ماهه اول امسال و برنامه‌ریزی برای رساندن این میزان به 300 هزار مترمربع تا پایان سال در سطح شهر گفت: 6 گذر ورزش نیز با تلاش مجموعه شهرداری سنندج در نقاط مختلف شهر ایجاد شده و این مهم در سایر نقاط نیز در دستور کار قرار دارد.
به گفته رشیدی، 12 ایستگاه ورزش‌های صبحگاهی در نقاط مختلف شهر سنندج راه‌اندازی شده که نقش مهمی در رونق ورزش‌های همگانی داشته است.
وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سایر فعالان ورزشی نیز مد نظر قرار گرفته است، گفت: یکی از بزرگترین دیواره‌های صخره‌نوردی غرب کشور در پارک کژوان شهر سنندج احداث شده این پارک 10 هکتاری در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار سنندج با بیان اینکه در احداث دیوار صخره‌نوردی در این پارک براساس استانداردهای جهانی عمل شده است، گفت: در راستای احداث این پارک 10 هکتاری که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
به گفته رشیدی، در کنار احداث دیواره‌های صخره‌نوردی فضای مناسب آموزشی با تجهیزات کامل برای نوجوانان و جوانان ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه کردستان و به‌ویژه شهر سنندج در طول تاریخ قهرمانان ورزشی زیادی به خود دیده است، یادآور شد: معتقدیم ایجاد این ظرفیت‌ها بستر مناسبی برای شناسایی و پرورش و شکوفایی استعدادهای ورزشی در رشته صخره‌نوردی است.

شناسه خبر 87119