شناسه خبر:87408
1403/7/23 19:21:00

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 300 برنامه متنوع فرهنگی ورزشی برای اجرا هم‌زمان با گرامیداشت هفته تربیت بدنی در این استان پیش‌بینی شده که 62 برنامه در حوزه ورزش همگانی است.


علی حقیقی روز یکشنبه اظهار کرد: همچنین 110 برنامه در بخش قهرمانی، 29 مورد در حوزه جوانان، 45 برنامه فرهنگی، 6 برنامه افتتاح طرح و 49 مورد سایر برنامه‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: هفته تربیت بدنی از 26 مهرماه تا دوم آبان‌ماه به‌منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه ورزش همگانی برگزار می‌شود.
حقیقی با بیان اینکه زنگ هفته تربیت بدنی روز 26 مهرماه در مدارس استان به صدا در خواهد آمد، بیان کرد: با توجه به ارج نهادن به مقام والا و ارزنده شهیدان انقلاب اسلامی، سرلوحه فعالیت جامعه ورزش همدان در هفته تربیت بدنی و ورزش یادآوری رشادت شهدا است و به همین دلیل در نخستین روز از هفته تربیت بدنی جامعه ورزش استان در مزار شهدا حضور می‌یابند و برنامه‌های فرهنگی ورزشی اداره کل آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی عزت و پیشرفت، گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، تخصصی و عمرانی در حوزه ورزش، شرکت‌های تولیدی ورزش، هیئت‌های ورزشی، رسانه‌ها، باشگاه‌های خصوصی و دولتی و همه کسب‌وکارهای فعال در حوزه ورزش از 24 تا 27 مهرماه در سالن 6 هزار نفری شهیدسلیمانی همدان برگزار خواهد شد.
* افتتاح 6 طرح ورزشی
این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی در هفته تربیت بدنی امسال، افزود: در این هفته سالن ورزشی روستای باباقاسم، سه زمین روستایی در قاسم‌آباد لک‌لک اسدآباد، طویلان سفلی و چنار علیا اسدآباد، زمین چمن مصنوعی فامنین و زمین چمن روستای چشین همدان بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر ایجاد نشاط همگانی در برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی، یادآور شد: تقویت نشاط همگانی در بین آحاد جامعه سرلوحه اجرای برنامه‌ها است و قصد داریم همایش بزرگ ورزش صبحگاهی را با همکاری هیئت ورزش‌های همگانی استان همدان در این هفته برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری کیفی برنامه‌ها باید در رأس امور قرار بگیرد و بر این اساس سعی بر اجرای برنامه‌ها با حداکثر ورزشکار است.
استان همدان دارای بیش از 95 هزار ورزشکار در قالب 52 هیئت ورزشی است.
هفته تربیت بدنی همه‌ساله از 26 مهرماه تا دوم آبان‌ماه به‌منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

شناسه خبر 87408