شناسه خبر:87830
1403/8/2 14:59:00

عملیات تخصصی پاک‌سازی قسمت‌های زیر آب در غار علیصدر با حضور غواصان صورت پذیرفت.


مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: عملیات تخصصی پاک‌سازی فضای زیر آب غار علیصدر با حضور غواصان متخصص انجام شد. این عملیات چندساعته به همت شرکت سیاحتی علیصدر و با همکاری و حضور غواصان هیئت نجات غریق و غواصی مریانج انجام گرفت و زباله‌های احتمالی از مسیرهای داخل غار جمع‌آوری شد.
کریم ملکی افزود: هرساله با حضور غواصان متخصص نسبت به جمع‌آوری زباله‌های احتمالی و پاک‌سازی فضای زیر آب در غار علیصدر اقدام می‌کنیم؛ این کار به‌صورت کاملاً تخصصی و با به به‌کارگیری تجهیزات لازم انجام می‌شود.
وی ابراز کرد: صیانت از زیست‌بوم غار علیصدر اولویت اصلی شرکت سیاحتی علیصدر بوده و همواره تمام تلاش مجموعه بر حفظ محیط‌زیست و نگهداری غار است. همکاران ما در شرکت آموزش‌های لازم برای حفاظت از غار را کسب کرده و همت خود را جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران با رعایت تمامی اصول زیست‌محیطی، به کار بسته‌اند.
ملکی همچنین گفت: در راستای صیانت از زیست‌بوم غار علیصدر، برنامه مبارزه با تشکیل و رشد خزه‌ها با استفاده از محلول‌پاشی سازگار با محیط‌زیست مطابق با استاندارهای جهانی با همکاری و مشاوره اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا (پروفسور خانجانی) و همچنین هوشمندسازی روشنایی‌ و تغییر طیف‌ نوری پروژکتورهای داخل غار جهت کنترل گرما و نور، انجام پذیرفته است.

شناسه خبر 87830