شناسه خبر:12094
1398/6/31 08:41:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت‎مدیره دهکده توریستی گنجنامه با اشاره به میزبانی همدان از اجلاس جهانی راه ابریشم، عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های کشور و به‎خصوص شهر همدان است و در برگزاری اجلاس جاده ابریشم به دنبال بهره‌برداری از این موضوع خواهیم بود.

به گزارش گروه رسانه‎ای سپهرغرب، سعید ترابیان با بیان اینکه باید از قابلیت‎های شهر همدان برای معرفی این شهر و جذب گردشگر استفاده کرد، ادامه داد: اجلاس جهانی راه ابریشم به‌خوبی قادر به تحقق سیاست‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی خواهد بود و باید از این امتیاز بهره لازم را برد.

وی با بیان اینکه به‎واسطه میزبانی همدان و برگزاری این اجلاس، میهمانانی از داخل و خارج کشور در همدان حضور پیدا می‌کنند و ضمن بازدید از اماکن و آثار تاریخی و فرهنگی با پیشینه و جاذبه‌های مهم و تأثیرگذار آن آشنا می‌شوند، اظهار کرد: تلاش در راستای شناساندن بهتر همدان برای جذب گردشگر باید مدنظر قرار گیرد.

ترابیان با بیان اینکه بسیاری از زیبایی‌های طبیعی و اماکن گردشگری و تفریحی استان‌های غرب کشور ازجمله همدان ناشناخته است و باید برای معرفی آن‎ها تلاش کرد، گفت: اگر این ظرفیت‌ها به‎خوبی تبلیغ شود جذب گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان را در پی خواهد داشت.

رئیس هیئت‎مدیره دهکده توریستی گنجنامه با بیان اینکه امیدواریم همدان در برپایی اجلاس بین‌المللی راه ابریشم موفق باشد و این رویداد کارکردهای مؤثری برای گردشگری همدان داشته باشد، خاطرنشان کرد: جایگاه همدان ازلحاظ گردشگری بالا است، پس باید آن را به جایگاه واقعی‌اش رساند.

وی با یادآوری اینکه همدان دارای اماکن دیدنی و آثار ماندگاری از گذشتگان است که نه‎تنها باید در حفظ و نگهداری از آن‌ها در راستای صنعت گردشگری کوشا بود، بلکه باید از ظرفیت‌های نقاط مختلف استان ازجمله طبیعت زیبای آن با ایجاد فضاهای تفریحی، رفاهی و فرهنگی در جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده شود، تصریح کرد: تأثیرات شگرف گردشگری در کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح درآمد ملی، بخشی از مزایای این صنعت است که همین موضوع تأکید می‌کند که نباید از توسعه صنعت گردشگری غافل شد.

شناسه خبر 12094