شناسه خبر:69237
1402/2/30 09:48:01

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه هر اقدامی باید یک پیوست رسانه‌ای داشته باشد، گفت: رسانه‌های جمعی فرصت ثبت جهانی هگمتانه و دستاوردهای قابل توجه این رویداد اثرگذار را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

به گزارش روز پنجشنبه سپهرغرب و به نقل از فرمانداری همدان، مسلم مخفی با تأکید بر اینکه درخصوص ثبت جهانی هگمتانه نیاز به کار رسانه‌ای بیشتری است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت ثبت جهانی هگمتانه و رونق گردشگری، وضعیت بازار، اقتصاد و معیشت کسبه این منطقه بهبود می‌یابد.
وی ادامه داد: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم لازمه ثبت جهانی هگمتانه است؛ مردم همدان تجربه انجام کارهای بزرگی را دارند و به‌طور قطع در این رویداد هم همکاری لازم را خواهند داشت.
فرماندار همدان گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در شهرستان و استان همدان دانست و گفت: ظرفیت‌های گردشگری همدان آن‌طور که باید برای مردم اعلام نشده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
مخفی افزود: در راستای ثبت جهانی هگمتانه هم‌افزایی مطلوبی بین دستگاه‌های اجرایی با محوریت استاندار محترم شکل گرفته و ضمن برگزاری جلسات، مسائل اساسی درحال پیگیری است.
وی اظهار کرد: تمهیدات اصلاح و نصب موانع مناسب به‌منظور جلوگیری از ورود و تردد موتورسیکلت به پیاده‌راه‌ها در شورای ترافیک شهرستان به عمل آمده و درحال انجام است.
فرماندار همدان گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به میراث فرهنگی همدان اختصاص یافته است و بعد از ثبت جهانی نیز از اعتبارات یونسکو بهره‌مند خواهیم شد.
مخفی ادامه داد: تشدید برخورد با افراد قانون‌شکن نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و اجازه نمی‌دهیم امنیت شهروندان با تردد موتورسیکلت در پیاده‌راه تهدید شود.
وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در ثبت جهانی هگمتانه مسائل اجتماعی، ترافیکی، انتظامی و برخی از خدمات با هماهنگی فرمانداری درحال انجام و پیگیری است.

شناسه خبر 69237