شناسه خبر:69861
1402/3/17 08:24:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت در همدان تشکیل شود.

محمدمهدی مجذوبی ظهر روز گذشته در نشست قرارگاه نظارت بر سلامت که با حضور حسن خانجانی‌موقر، دادستان همدان در دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان برگزار شد، اظهار کرد: نقش بازدارندگی دانشگاه در موارد نظارتی حوزه سلامت باید مطابق با شرایط روز اعمال و سازوکاری برای دریافت نظرات دانشگاه نسبت به استاندارد نبودن و اثرگذاری بر سلامت افراد تعیین شود.
مجذوبی با اشاره به نقش پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی و الزامات مورد نیاز برای حفظ سلامت افراد، گفت: هماهنگی داخلی با اداره کل محیط‌زیست برای بهره‌گیری از نظرات کارشناسان بهداشتی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انجام 90 درصد سقط جنین‌ها در فضای غیر معمول درمانی انجام می‌شود، بازدارندگی بیشتر برای کاهش مشکلات حوزه سلامت ازجمله سقط جنین را خواستار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان ابراز امیدواری کرد: شعبه ویژه و مجزا برای رسیدگی به تخلفات حوزه سلامت لحاظ و با جلسات مستمر ماهیانه شرایط بهتری برای حفظ و ارتقای سلامت مردم درنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته سنگینی جرایم عامل اصلی رعایت قوانین است، گفت: لازم است در همه موضوعات از جایگاه قوی‌تری ورود پیدا کرد و به تخلفات و جرایم حوزه سلامت به‌طور جدی توجه دلشت.
دادستان همدان نیز با بیان اینکه برای پیگیری حقوق مرتبط با حوزه سلامت در مرحله اجرا مشکل وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: نشست‌های قرارگاه نظارت بر سلامت استان همدان با رفع اشکالات و افزایش رضایت مردم، به جمع‌بندی مناسبی دست یابد.
حسن خانجانی‌موقر ستاد نظارت بر سلامت را از ابتکارات جدید معاون حقوق عامه دانست و گفت: کارگروه‌های حقوق عامه به‌صورت تخصصی‌ در راستای پیگیری موضوعات سلامت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دادستانی استان پیگیر مباحث مرتبط با حقوق عامه است که این موارد باید به‌نوعی استیفا شود، عنوان کرد: شناساندن نقش سازمان نظام پزشکی به مردم بااهمیت است و باید در این خصوص برنامه‌ریزی مناسب باشد.
علیرضا مدرکیان، رئیس سازمان نظام پزشکی همدان نیز مطالبی در مورد اعتبار اجتماعی نظام پزشکی، اقدامات دادسرای انتظامی نظام پزشکی و تصمیم‌گیری در کمتر از دو هفته، روند رسیدگی به پرونده‌ها در هیئت‌های انتظامی و لزوم تشکیل قرارگاه سلامت در اجرای وظایف نظارتی در حوزه سلامت بیان کرد.

شناسه خبر 69861