شناسه خبر:87790
1403/8/1 16:34:00

استاندار همدان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند با کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به انجام پروژه‌ها به نتایج مثبتی منجر شود، گفت: کمیته ویژه‌ای برای بررسی روش‌های جدید و خلاقانه جهت رفع مشکلات تأمین مالی پروژه‌ مصلای بزرگ همدان، تشکیل شود.


حمید ملانوری‌شمسی روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌ مصلی بزرگ همدان ابراز کرد: مصلا در کنار نقش مذهبی خود، بستر اصلی و مهمی برای سیاست‌گذاری و اجرای بسیاری از فعالیت‌ها و امور فرهنگی، مدیریتی و حتی اداری و سیاسی است.
وی اظهار کرد: این مکان همچنین می‌تواند محوری برای سیاست‌گذاری‌های امور اجتماعی باشد و از این جهت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
ملانوری‌شمسی تصریح کرد: مصلاهای نماز جمعه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان یا شهر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و نه‌تنها برای اقامه نماز جمعه استفاده می‌شوند، بلکه نقشی اساسی در هماهنگی و انجام فعالیت‌های مردمی دارند.
وی ادامه داد: در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ نیاز به مرکزی که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم را سازمان‌دهی کند، به‌شدت احساس می‌شود و این مرکز می‌تواند با همکاری نهادهای مختلف به‌عنوان یک پایگاه هم‌افزایی برای فعالیت‌های مردمی عمل کند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته ویژه‌ای برای بررسی روش‌های جدید و خلاقانه جهت رفع مشکلات تأمین مالی این پروژه‌، تشکیل شود.
حمید ملانوری‌شمسی استاندار همدان با همراهی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان و حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس هیئت امنای مصلای بزرگ شهر همدان، از این پروژه درحال اجرا بازدید کردند.
در این بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و اعضای هیئت امنای مصلا حضور داشتند و مسائل و مشکلات احداث و تکمیل مصلای بزرگ همدان و تأمین منابع مالی آن بررسی و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

شناسه خبر 87790